joi, 11 august 2011

Numarul 47 - LEPIDOLITUL

       Lepidolitul face parte din clasa minerala a silicatilor, subclasa filosilicati, grupa micelor. Cristalele de lepidolit apartin sistemului monoclinic de simetrie, aflanduse frecvent in agregate de cristale plate, cu aspect de foi sau solzi. Lepidolitul este o sursa de litiu si contine mici cantitati de rubidiu, un element folosit in datarea radiometrica a rocilor. Lepidolitul poate fi roz, purpuriu, gri, alb sau incolor.

       Surpriza la chioscul de presa de unde cumpar eu revista, vin din ce in ce mai putine numere, vanzatoarea imi spune ca o sa primeasca totusi pana la final cel putin cinci reviste pentru fiecare numar. Nu am avut de unde alege practic, mai erau doar trei reviste iar una dintre ele avea un esantion de marimea unei alune. Asadar, esantionul meu de lepidolit de la revista:





       In colectia personala mai am un esantion de lepidolit, cumparat de la expozitia din Galati de anul acesta din primavara, care se prezinta sub forma de foite suprapuse.






5 comentarii:

  1. Chiar daca ai avut de ales din doar 3 reviste, ai gasit un esantion minunat!
    Foarte interesanta si structura celui din colectia personala, cu straturi suprapuse asa cum este prezentat si in articolul din revista.

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte frumos esantionul tau, chiar daca au fost putine reviste. Evident ca cele de la targuri sunt mai interesante, dar si preturile mult mai mari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar daca nu ai avut de unde alege, ai achizitionat un esantion minunat de lepidolit, iar cel de la expozitie este pur si simplu superb. Te felicit !

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca ati sti cum arata cand l-am luat, era plin pe doua fete de argila/praf ca nu se intelegea mai nimic de el, doar ca era marisor. Dupa o curatare simpla la jet de apa, a aparut un esantion fain, de care acum sunt multumita!

    RăspundețiȘtergere
  5. Un esantion foarte frumos...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere