miercuri, 23 noiembrie 2011

Numarul 62 - SULFUL

       Sulful se poate gasi in natura ca atare, necombinat cu nici un alt element, fiind astfel clasificat, ca un element nativ. Este unul dintre cele mai reactive elemente si se combina usor cu alte elemente, formand o gama larga de compusi: sulfatii si sulfurile. Cristalele de sulf apartin sistemului ortorombic de simetrie, avand adesea forme tabulare sau bipiramidale, sau uneori mai poate lua forma unor cruste pulverulente. Sulful se poate recunoaste usor datorita culorii galbene, care poate fi pala sau chiar maronie, insa de regula este de un galben stralucitor.

       Esantionul meu de sulf:


       Mai am un esantion de sulf (schwefel in limba germana), pe care l-am luat de la o expozitie din Galati. Acesta e doar un strat subtire pe o matrice de roca, insa putem admira cristalele mici bipiramidale si este extras din Bolivia.



9 comentarii:

  1. Ma bucur ca odata cu acest numar am primit esantioane frumoase si mari de sulf. Foarte frumos esantionul de la revista, la fel si cel de la expozitie. Felicitari pentru ambele !

    RăspundețiȘtergere
  2. esantionul de la targ e mult mai frumos,eu nu am gasit pana acum sulf la expozitii, cat costa in comparatie cu cel de la revista?

    RăspundețiȘtergere
  3. Este foarte frumos sulful cristalizat din targ, felicitari! Am vazut si eu unul singur cristalizat superb la o expozitie cu vanzare, dar de dimensiuni foarte mari si la 250 roni.
    Asa cum scris si Iuliana, macar de data asta nu s-au zgarcit cu esatioane mici. Chiar regret ca am luat demult unul de Bolivia de pe net cu 10 lei si un pic mai micut decat la revista.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cel cristalizat a costat 20 lei. Mie imi place si cel de la revista foarte mult, o pata de culoare este binevenita!

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc pt raspuns.Si-a meritat pretul. eu l-as fi vrut ca pată de culoare in seria a 3-a(mie mi s-a parut cam stearsa iar pata de culoare de la nr 43 a venit din tub :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Sincer acum, cu cat ne apropiem mai mult de nr. 80, incep sa-mi placa parca si esantioanele la care am carcotit la vremea respectiva si le-am schimbat cu unele din targuri. Oricum, inceputul noii cutii e promitator.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumos e sulful cristalizat! Se observa foarte bine structura lui prin acele cristale semi-transparente.

    Nici cel de la revista nu e rau deloc, si mie imi place numarul de saptamana aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sincer sunt frumoase amandoua ! Eu abia asteptam sa apara sulful. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  9. Sulful cristalizat arata minunat.Iti trimit adresa unui site cu multe, multe pietre dar la "home" gasesti si alte fotografii interesante.

    RăspundețiȘtergere