joi, 8 decembrie 2011

Numarul 64 - JASP - pictura

        Jaspul pictura sau peisaj este o piatra opaca, alcatuita din silice microcristalina, avand, in general, proprietatile cuartului. In afara de silice, in acest tip de jasp exista oxid de fier sub forma de hematit sau goethit, care imprima nuantele galbui sau portocalii. In plus, exista si cantitati variabile de minerale argiloase, care se constituie in pete de culoare alburie. 


       Esantionul meu de jasp pictura cumparat cu revista:





       De la o expozitie am cumparat alte doua esantioane de jasp peisaj, acestea au o structura mult mai asemanatoare cu calcedonia, in comparatie cu cel primit la acest numar. Pretul unui esantion, cum stiti deja, la targuri costa 2 lei.





Un comentariu:

  1. daca vanzatorul ti-a spus ca acela este jasp peisaj te-a mintit(si eu patesc sa aud aberatii de la ei) sau f posibil sa nu fi stiut nici el/ea.Cele 2 pietre de la targ sunt agate vopsite in nuante/culori naturale (eu am felii de agat colorate asa si le prefer celor imbibate in culori stridente-roz, albastru, turcoaz etc). Sper ca nu te-am suparat :)

    RăspundețiȘtergere